آموزشیهمه

آموزش پیدا کردن هاست یک سایت

به جز موارد مربوط به طراحی و کدنویسی صحیح وب سایت ، یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سرعت بارگذاری سایت، هاست یا محل میزبانی آن سایت است. ممکن است در حوزه‌ی طراحی سایت تازه کار باشید. به دنبال یک شرکت میزبان برتر برای راه اندازی تجارت آنلاین، وبلاگ یا وب سایت بازی خود باشید. یا ممکن است هنگام جستجو خود در اینترنت با یک وب‌سایت برخورد کنید که به علت هاستی که دارد سرعت و امنیت بالایی داشته باشد. برای خرید هاست ابری با قابلیت اطمینان و سرعت بالا می‌توانید به صفحه ی محصولات ابر آراز مراجعه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا نحوه پیدا کردن هاست یک سایت را بررسی کنیم.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این وب‌سایت‌ها از کدام هاستینگ سرویس دریافت می‌کنند؟ و یا موقعیت سرور آنها کجاست؟ یکی از روش‌هایی که اغلب کاربران انجام می‌دهند این است که سعی می‌کنند با ادمین وب سایت تماس بگیرند. اما در صورتی که از طریق ادمین سایت هاست مورد نظر را پیدا نکردید از چه روش دیگری می‌توانید میزبانی یک سایت را پیدا کنید؟ در این مقاله چند نکته برای تمامی اشخاصی که به دنبال یک روش ساده برای پیدا کردن هاست یک ‌سایت هستند، آورده شده است. با یک جستجوی ساده می‌توانید اطلاعات هاست یک سایت را به دست بیاورید. همچنین می‌توانید شرکت میزبان واقعی وب سایت موردنظر خود را پیدا کنید.

اگر برای سازمان یا شرکت خود به دنبال سرویسی هستید، که در کنار پهنای باند زیاد، سرعت بالا، دسترسی بالا، از امنیت خیلی زیادی هم برخوردار باشد، پیشنهاد ما به شما خرید سرور اختصاصی ابر آراز است.

به چه شرکت‌هایی هاستینگ می‌گوییم ؟

برای پیدا کردن هاست سایت مناسب ابتدا بیایید با هم وظیفه‌ی شرکت‌های هاستینگ را بررسی کنیم. هاستینگ یک شرکت business to business است که مستغلات اینترنتی را می‌فروشد تا مشاغل و افراد دیگر بتوانند میزبان یک وب سایت باشند. این شرکت‌ها دامنه وسیعی از خدمات را در خارج از محیط‌‌های میزبانی ارائه می‌دهند. که به کاربران کمک می‌کند وب سایت راه‌اندازی کرده آن را به طور کارآمد اجرا کرده و در برابر حملات اینترنتی از وب سایت خود محافظت کنند.

هاستینگ‌ها می‌توانند اشکال و اندازه‌های مختلفی داشته باشند. همه آن‌ها یکسان نیستند. به شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های میزبانی‌وب هاستینگ می‌گویند. این نوع از شرکت‌های ارائه‌دهنده برای ارائه هاست به مشتریان خود از سرور‌ها استفاده می‌کنند. در واقع هاست بخشی از یک سرور است. اکثر هاستینگ‌ها 3 محیط اصلی میزبانی را ارائه می دهند. قبل از آن که نحوه‌ی پیدا کردن هاست یک سایت را توضیح دهیم به طور مختصر این سه نوع سرور هاستینگ را بررسی خواهیم ‌کرد.

شرکت های هاستینگ

پیدا کردن هاست یک سایت ؛ چهار نوع از خدمات هاستینگ

هاست اشتراکی

در این قسمت از مقاله ی روش های پیدا کردن آدرس هاست یک سایت می‌خواهیم در ابتدا شما را با انواع خدمت هاستینگ آشنا کنیم. هاست اشتراکی یک محیط میزبانی است که در آن چندین وب سایت یک سرور را به صورت مشترک استفاده می‌کنند. ممکن است در یک سرور میزبانی هزاران سایت انجام گیرد. تهیه هاست اشتراکی بسیار مقرون به صرفه بوده و فقط به نسبت میزان منابعی که نیاز دارید هزینه می‌پردازید. خدمات این نوع سایت معمولاً برای استفاده‌ی وب سایت های تازه کاری است که، هنوز اطلاعات و بازدیدهای زیادی ندارند. تمام اجزای سرور به صدها وب سایت اختصاص یافته است. این نوع محیط میزبانی برای مشاغل کوچک و وبلاگهایی که ترافیک پایینی دارند توصیه می‌شود. یک شرکت هاستینگ خوب برنامه‌های هاست اشتراکی مقیاس پذیر مطابق با نیازهای وب‌سایت در حال گسترش دارد.

شما در بلاگ ابر آراز می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله تفاوت هاست ابری با هاست اشتراکی اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید . همچنین برای خرید هاست ابری با قایلیت اطمینان و سرعت بالا می‌توانید به صفحه یمحصولات ابر آراز مراجعه کنید.

هاست مجازی

هاست مجازی یک محیط میزبانی است، که به جای به اشتراک گذاشتن همه اجزای سرور مانند میزبانی اشتراکی، حافظه‌ی سرور خصوصی مجازی را در یک فضای مشترک بزرگ ارائه می‌دهد.
سرورهای VPS، دارای یک ویژگی امنیتی داخلی هستند به طوری که اگر یک وب سایت تحت تأثیر حمله سایبری قرار بگیرد ، سایت‌های دیگر مانند سایت هایی که روی هاست اشتراکی قرار دارند آلوده نمی شوند. در ادامه‌ی مقاله‌ی پیدا کردن هاست یک سایت با ما همراه باشید.

شناخت هاست مجازی برای پیدا کردن هاست یک سایت

هاست ابری

در هاست یا میزبانی ابری ( Cloud Hosting )چندین سرور به صورت شبکه در حال کار هستند. بنابراین وب سایت شما دیگر محدود به یک سرور و منابع نخواهد بود. می‌تواند در مواقع نیاز از منابع سایر سرور‌ها استفاده کرده و به تمام منابع سخت افزاری و نرم افزری این سیستم ها دسترسی پیدا کند. به این ترتیب وب سایت شما همیشه دردسترس بوده و آپ تایم (Up Time) آن بسیار بالا خواهد بود.

هاست مخصوص وردپرس

با رایج شدن سایت های وردپرسی و استفاده آسان از این سیستم مدیریت محتوا استفاده از هاست وردپرس به نیاز مبرمی برای سایت های وردپرسی تبدیل شد؛ ازین رو شرکت های هاستینگ به ارائه این نوع هاست به صورت اختصاصی پرداختند. هاست وردپرس یک هاست مبتنی بر لینوکس است که منجر به صرفه‌جویی زمان برای پیکربندی، افزایش امنیت و تسریع راه‌اندازی وب سایت شما می‌شود.

شما می‌توانید با چند کلیک، یک هاست وردپرس ایجاد و پیکربندی کنید و بسیاری از ابزارها و افزونه‌های کاربردی را به دلخواه خود نصب کنید و به رشد رتبه صفحات و بهینه سازی سئوی سایت خود کمک شایانی کنید. هاست wordpress در واقع عملیات ساده‌سازی و ایمن‌سازی سایت شما را برعهده  دارد و منجر به سرعت بخشیدن به آن می‌شود.

ما در ابرآراز به منظور ایجاد رابط کاربری بهتر و ساده کردن مسیر کاربران امکان نصب وردپرس را برای شما عزیزان فراهم نموده‌ایم تا بتوانید با یک کلیک وردپرس را نصب کنید. حتی می‌توانید در صورت نیاز هسته وردپرس را به صورت خودکار بروزرسانی کنید و در صورت بروز هر مشکلی از متخصصان دواپس ما به صورت کاملا رایگان و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز کمک بگیرید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع بیشتر از پکیج های طلایی میزبانی وردپرس و امکانات متفاوت آن به صفحه خرید هاست مخصوص وردپرس در ابرآراز مراجعه کنید.

شناخت هاست وردپرس برای پیدا کردن هاست یک سایت

هاست دامنه چیست؟

برای پیدا کردن هاست یک سایت ابتدا باید با معنا و مفهوم هاست دامنه به خوبی آشنا شوید. هاست دامنه شما سرویس میزبانی اینترنتی است که سوابق مورد نیاز برای به روزرسانی هنگام راه اندازی Paubox را ذخیره می کند. این سوابق DNS مکانی را که ایمیل، آدرس وب و تنظیمات دامنه خود را دریافت می کنید را کنترل می کند. بیشتر شرکت‌هایی که هاست دامنه ارائه می‌دهند تنها هدفشان فروش هاست دامنه است و نه محیط میزبانی.

آموزش پیدا کردن هاستینگ وب سایت ها

اکنون که تفاوت بین محیط میزبانی و میزبان دامنه را دانستید، وقت آن است که آموزش پیدا کردن هاستینگ یا سرور سایت را با هم بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

به دست آوردن اطلاعات یک هاست با whois

یکی از آسانترین راه‌ها برای آموزش پیدا کردن هاستینگ یک وب سایت ها گرفتن whois از دامنه آنهاست. برای پیدا کردن هاست سایت می‌توانید آن را به راحتی در فهرست WHOIS جستجو کنید، جایی که اطلاعات دامنه‌های مختلف ثبت شده است. فهرست WHOIS در صورتی که صاحبان دامنه گزینه‌ی حریم خصوصی را فعال نکرده باسشند، نام و نام خانوادگی دارندگان دامنه ، آدرس آن‌ها و شرکتی که دامنه را میزبانی می‌‌کند را به شما ارائه می‌دهد.
کشف اینکه چه کسی میزبان یک وب سایت است کمی دشوار است. برای اینکه بفهمید چه کسی میزبان یک وب سایت است می توانید از وب سایتی به نام Who is hosting this استفاده کنید. در ادامه‌ی مقاله‌ی فهمیدن هاست یک سایت با ما همراه باشید.

پیدا کردن هاست یک سایت با iplocation

هنگامی که شما درخواست مشاهده یک سایت یا صفحه اینترنتی را به ثبت می‌رسانید، پس گذراندن مسیریابی‌های لازم، اطلاعات موردنظر از روی هارد سروری که وب سایت یا صفحه مورد نظر روی آن ذخیره شده‌اند، بارگذاری می‌شود.  از این روش برای پیدا کردن سرور یک سایت می‌توانید استفاده کنید.

پیدا کردن هاست یک سایت با iplocation

نحوه تشخیص هاست یک سایت با WPBeginner Theme Detector

نرم افزار WordPress Theme Detector یک راهکار عالی برای تشخیص نوع وردپرس یک وب سایت است. همچنین این ابزار به کاربران می‌گوید که چه کسی یک وب سایت را میزبانی می‌کند.

برای استفاده از آن،می‌توانید به سادگی به صفحه ابزار WordPress Theme Detector بروید و URL (نام دامنه) سایت موردنظر را وارد کنید. سپس، بر روی دکمه تحلیل وب سایت ، کلیک کنید. تنها در عرض چند ثانیه، جزئیات وب سایت را برای شما به اشتراک خواهد گذاشت.این اطلاعات شامل نام ارائه دهنده میزبان است. Theme Detector در جهت پیدا کردن هاست یک سایت بسیار مفید است.

بدست آوردن اطلاعات یک سایت با hostingchecker.com

وب سایت hostingchecker در پایگاه داده خود اطلاعات بیش از 5.000 شرکت میزبانی‌وب را ارائه می‌دهد. با نوشتن نام دامنه در قسمت جستجوی وب سایت، می‌توانید اطلاعات مختلفی از سایت مورد نظرتانرا بدست بیاورید. جزئیاتی مانند آیپی سرور، شهر و کشور محل میزبانی، NameServerها و Whois دامنه را می‌توانید به راحتی از طریق این وب سایت بدست بیاورید. برای بدست آوردن اطلاعات از صاحب دامنه، باید روی لینک Whois کلیک کنید. در ادامه‌ی مقاله‌ی پیدا کردن سایت های روی سرور با ما همراه باشید تا مطالبی جذاب و کاربردی را با یکدیگر بررسی کنیم.

پیدا کردن سرور یک سایت

سایت‌های زیادی برای این کار هستند، که می‌توان با استفاده از آن‌ها به راحتی به پیدا کردن سرور سایت اقدام کرد. یکی ازاین سایت‌ها yougetsignal است که با وارد شدن در بخش Revers Ip Domain Check می توانید با وارد کردن ادرس ای پی سرور مورد نظر آدرس های سایت موجود در سرور را مشاهده نمایید.

پیدا کردن سرور یک سایت

پیدا کردن dns سایت

برای پیدا کردن dns سایت، در اولین قدم باید به سایت www.intodns.com وارد شوید. در قدم بعدی، در کادر نمایش داده شده، نام دامنه سایت خود را وارد نموده و گزینه‌ی Report را انتخاب نمایید.

بعد از انجام این مراحل، مشاهده خواهید کرد که جدول شامل اطلاعات مختلف درباره‌ی دامنه برای شما به نمایش درمی‌آید. در ردیف Domain NS records شما می‌توانید DNS های فعلی دامنه خود را مشاهده کنید.
ردیف NS records from your nameservers قسمتی است که شما می‌توانید DNS هایی که هاستینگ شما به صورت پیش فرض برای اتصال دامنه به هاست شما قرار داده است را ملاحظه کنید.

چرا ابر آراز ؟

 ما در سایت ابر آراز انواع هاست با امنیت و سرعت بالا را با توجه به نیاز و فعالیت شما با قیمتی مناسب ارائه داده‌ایم. همچنین در ابر آراز شما به صورت رایگان از خدمات پشتیبانی 24 ساعته توسط متخصصین ما بهره مند خواهید شد، تا در صورت بروز هرگونه مشکل در سریعترین زمان ممکن شما را راهنمایی نمایند.

امیدواریم که مقاله‌ی پیدا کردن هاست یک سایت برای شما مفید بوده باشد. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از دنبال کردن محتواهای مربوط به حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم در شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید.

نمایش بیشتر

ادمین

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا